Ce oferă centrul de contact și suport cetățenilor români?

Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate pune la dispoziția cetățenilor români informații de natură consulară în vederea soluționării cererilor depuse de către aceștia la misiunile diplomatice /oficiile consulare ale României din zona de rezidență.

Personalul specializat, cu experiență în domeniul consular și al relațiilor publice, se află la dispoziția cetățenilor români, 24 ore /7 zile, pentru a le asigura informații privind:


  • obținerea documentelor de călătorie ( pașapoarte și titluri de călătorie);

  • obținerea actelor de stare civilă (certificate de naștere, căsătorie, deces);

  • obținerea actelor notariale ( procuri, declarații și alte acte notariale );

  • obținerea cetățeniei române (clarificarea, redobândirea, renunțarea la cetățenia română);

  • obținerea apostilei și supralegalizării;

  • procurarea de acte din România ( extrase acte de stare civilă, certificat de cazier judiciar);

  • Informaţii despre permisele de conducere;

  • regimul de vize aplicabil cetățenilor români în străinătate;

  • cazurile de urgențe consulare (accidente, îmbolnăviri, decese, arestări, riscuri de securitate cauzate de acțiuni teroriste, acte furate și pierdute etc.);

  • taxele consulare aferente fiecărei solicitări.